چند نکته برای داشتن موهای زیبا و سالم

چنانچه می‌دانید مو، نقش بسزایی در سلامتی و زیبایی ظاهر انسان دارد، مردم نیز همیشه در مراقبت از موهایشان تلاش کرده‌اند.

بیشتر مردم از تغییر در مد لباس، مو و آرایش صورت لذت می‌برند. مطالعات نشان می‌دهند که شانه و آیینه به عنوان اولین لوازم آرایشی مورد علاقه همه خانم‌ها و آقایان مطرح بوده است. اکنون ما در این فهرست شما را با چند نکته برای داشتن موهای زیبا، سالم و براق آشنا خواهیم کرد.

زیبایی و سلامتی موها

موهایتان را تمیز نگهدارید: نخستین و مهم‌ترین گام

برای داشتن موهای سالم ، تمیز نگه داشتن مو است. شما باید موهای خود را دست کم ۲ بار درهفته بشویید.

پروتئین و غذاهای روغنی بخورید: این نوع غذاها برای موهای ضعیف مفید هستند. شما باید هر روز در وعده‌های غذایی خود از این نوع مواد غذایی استفاده کنید. روغن را از فهرست غذاهای روزانه خود حذف نکنید.

از نور خورشید دور باشید: نور خورشید برای مو مضر است. ما نباید به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیریم. اگر مجبورید زیر نور خورشید بمانید، برای حفاظت از موهای خود می‌توانید از چتر یا کلاه استفاده کنید.

موهای خود را خشک کنید: پس از هر شستشو، مو هایتان را کاملا خشک کنید. اگر موهای خشک نکرده‌تان را برای چند روز متوالی بسته نگه دارید، خطرناک است. اگر موهایتان را خشک نکنید موهایتان فاسد می‌شود و آسیب می‌بیند.

از شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید: از شامپوی مناسب با نوع موهایتان استفاده کنید. در زمان شستشو، بعد از دو بار شستشوی موهایتان با شامپو‌، آبکشی کرده سپس از نرم‌کننده استفاده کنید.

رنگ طبیعی بخرید: استفاده از رنگ‌های شیمیایی برای مو ضرر دارد و به آن صدمه می‌زند. با رنگ کردن توسط رنگ‌های شیمیایی موهایتان زبر و شکننده خواهد شد و باید برای درمان آن وقت و هزینه زیادی صرف کنید.

سالن‌های زیبایی مو را فراموش نکنید: اگر می‌خواهید موهای خود را سالم نگه دارید به طور منظم و دست کم یک بار در ماه برای ویتامینه، کوتاهی و ماساژ مو به سالن‌های زیبایی ویژه مو بروید.

به متخصص مو مراجعه کنید: اگر می‌خواهید موهای زیبا و سالم داشته باشید، باید از توصیه‌های متخصصان پیروی کنید. با استفاده از راهکارهای کارشناسان مو می‌توانید موهای سالم و زیبا داشته باشید.

از مواد شیمیایی پرهیز کنید: هرگز از محصولات شیمیایی استفاده نکنید و هیچگونه آزمایش شیمیایی بر روی موهای خود انجام ندهید.

سیگار نکشید: بسیاری از مشکلات، مو را درگیر می‌کنند و هیچ راه‌حل دائمی برای آنها وجود ندارد. سیگار کشیدن یکی از دلایل به وجود آمدن این نوع مشکلات در موهای شما است. مو نیز مانند سایر ارگان‌های بدن انسان تحت تاثیر آثار مخرب سیگار کشیدن قرار دارد، بنابراین سیگار را ترک کنید وسالم زندگی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد